Batavus Padova Easy

rowery elektryczne łódź

Używany Rower Elektryczny – BATAVUS PADOVA EASY

Testujemy używany rower Padova Easy z wspomaganiem elektrycznym renomowanej firmy holenderskiej Batavus

  • Przebieg: 17 800km
  • Rok produkcji 2012 r
  • Trzy tryby wspomagania elektrycznego jazdy ECO, NORMAL, POWER
  • Przeznaczony dla osób o wzroście 170-185cm
  • Rama aluminiowa
  • 7 biegów Shimano Nexave
  • Rozmiar kół 28”
  • Waga razem z akumulatorem ~27kg

rowery używane elektryczne łódź

Na pierwszy rzut oka widać, że rower jest bardzo wygodny. Mało kto powie, że to rower używany. Dzięki bardzo prostej w obsłudze regulacji kierownicy możemy dostosować jej wysokość i pochylenie do własnych potrzeb. Bardzo wygodne szerokie żelowe siodełko z długą amortyzowaną sztycą pozwala na dostosowanie roweru dla osób  o wzroście 160 cm jak i wysokich rowerzystów mierzących nieco powyżej 190 cm.

siodełko żelowe

Wygodne szerokie żelowe siodełko z amortyzacją

Naturalna pozycja rowerzysty sprawia, że rower prowadzi się bezpiecznie i wygodnie. Podczas jazdy możemy nie tylko koncentrować się na prowadzeniu roweru ale także na zwiedzaniu i podziwianiu – w naszym przypadku ul. Piotrkowska w Łodzi 🙂

używany rower elektryczny batavus

WYGODNA REGULOWANA KIEROWNICA I DUŻY PRZEJRZYSTY WYŚWIETLACZ

Sylwetka rowerzysty wyprostowana co wpływa na duży komfort podczas jazdy. Jedyne co może zepsuć nam wygodne podróżowanie po Łodzi to krawężniki i dość spory nacisk na tylne koło. Opony natomiast posiadają bieżnik z gładkim środkiem co zapewnia niskie opory toczenia.

wąski pasek na oponach

Wąski pasek bieżnika na środku opony zmniejsza opory toczenia

Wspomniane wcześniej trzy tryby pracy ECO, Normal i Power możemy ustawić na dużym, bardzo czytelnym, podświetlanym liczniku pełniącym rolę mini komputera pokładowego.

Funkcje licznika:

  • prędkościomierz
  • całkowity przebieg
  • średnia prędkość
  • godzina
  • temperatura
  • procent naładowania akumulatora
  • zasięg (ilość pozostałych km do jazdy na akumulatorze)
  • 3 tryby wspomagania elektrycznego
  • pamięć tras (dystans, średnia prędkość, czas trwania, prędkość max.)
  • informacja o włączonych światłach
używany rower elektryczny batavus licznik

MINI KOMPUTER POKŁADOWY PODŚWIETLANY

Przy włączonym wspomaganiu na trybie Power (najwyższy) na prostym odcinku drogi rower osiąga prędkość 26km/h przy dość szybkim kręceniu pedałami. Oczywiście dzięki wspomaganiu nie czujemy praktycznie obciążenia na pedałach. Prędkość ogranicza nam właśnie ilość obrotów jakie musimy wykonać nogami. Przy 30 km/h praktycznie pedałujemy już tak szybko, że nie da się jechać bezpiecznie – no i wyglądamy pewnie dość komicznie 🙂

rowery elektryczne łódź manetki

MANETKI przerzutki Shimano Nexus – 7 biegów

Do szybszej jazdy brakuje przednich przerzutek, które na najwyższym przełożeniu pozwoliłyby nam na prędkość bliską 30 km/h z wspomaganiem i lekkim męczeniem się no ale to i silnik musiałby być większej mocy i bateria o większej pojemności. Nie ma co wybrzydzać. Osiąganą bez większego wysiłku prędkość 25 km/h w mieście można uznać za wystarczającą, bezpieczną i komfortową.

Gdy nie potrzebujemy aż tak pędzić możemy przełączyć za pomocą przycisków w kierownicy na tryb Normal. Odczuwamy wtedy, że wspomaganie pedałowania działa przy niższej prędkości, nieco powyżej 20 km/h – na płaskiej i utwardzonej nawierzchni. Przy trybie ECO prędkość spada do około 15km/h.

rowery elektryczne łódź używane sterowanie napędem

STEROWANIE NAPĘDEM

Wszystkie trzy tryby pracy testowane były na najwyższym siódmym przełożeniu przerzutki Shimano Nexave. Potrzebę redukcji przerzutki do niższej możemy odczuć przy podjeżdżaniu pod górkę lub podczas jazdy na wyłączonym silniku elektrycznym.

przerzutka używany rower elektryczny batavus

PRZERZUTKI SHIMANO NEXAVE

Jeśli jesteśmy już przy silniku to warto wspomnieć, że jego moc maksymalna to około 250 Wat. Wydaje się mało, bo nie jest to nawet pół konia mechanicznego, ale istotą tego typu napędu jest wspomaganie obrotów a nie ich generowanie. Także nie martwmy się, że zabraknie mocy.

Razem z silnikiem szczelnie spasowany jest hamulec bębnowy.

napęd elektryczny rower łódź

NAPĘD ELEKTRYCZNY i HAMULEC BĘBNOWY

Strurmey Archer to właśnie tylny hamulec z wysokiej półki. Łatwa regulacja oraz 9-cio centymetrowy bęben, który wyhamuje w porę, daje nam gwarancję bezpieczeństwa.

Z przodu natomiast hamujemy niezawodnym rolkowym hamulcem Shimano Nexave INTER-M.

używany rower elektryczny batavus hamulec tarczowy

HAMULCE ROLKOWE Shimano Nexave

Widelec z amortyzatorem działa perfekcyjnie, przy dość cienkiej oponie nie wyczuwa się praktycznie żadnych drgań.

Amortyzator przedni

Amortyzator przedni

Warto zwrócić uwagę na bardzo mocno świecącą przednią lampę. Oświetla ona drogę białym ledowym światłem na kilkanaście metrów. Światło przednie i tylne zasilane jest z prądnicy zatem nawet gdy rozładujemy akumulator to podczas jazdy będą nam świecić.

rowery elektryczne łódź używanelampa przednia

LAMPA PRZEDNIA

Problem pojawia się wtedy gdy się zatrzymujemy, zabrakło tutaj świateł z własnym akumulatorkiem tak jak to bywa w innych modelach Batavus’a. Zatem gdy rozładowała nam się bateria i stoimy światła nie świecą. Warto, więc wyposażyć rower w dodatkowe oświetlenie na bateryjki.

rowery elektryczne łódź używane lampa tylna

LAMPA TYŁ

Rower wyposażony jest w błotniki z przodu i z tyłu oraz dużą osłonę łańcucha co sprawia, że przejazd przez kałużę w garniturze nie powinien być problemem 🙂

rowery elektryczne łódź używane osłona łańcucha

OSŁONA ŁAŃCUCHA

Na wyposażeniu mamy także prostą ale jakże skuteczną fabryczną blokadę tylnego koła na kluczyk. To podstawowe zabezpieczenie roweru.

używany rower elektryczny batavus fabryczna blokada koła

FABRYCZNA BLOKADA TYLNEGO KOŁA NA KLUCZYK

Bagażnik o maksymalnej ładowności 25 kg także się przyda. W zestawie elastyczne gumki do pakowania bagaży.

rowery elektryczne łódź używane bagażnik

BAGAŻNIK

Pod bagażnikiem ukryta firmowa pompka Batavus’a.

rowery elektryczne łódź używane pompka

POMPKA W KOMPLECIE

Gniazdo do podłączenia ładowarki znajduje się w ramie w przedniej części roweru.

rowery elektryczne łódź używane gniazdo do ładowarki

GNIAZDO ŁADOWANIA

Oczywiście w komplecie jest podłączana do prądu ładowarka.

Ładowarka do roweru elektrycznego Batavus Padova Easy

Ładowarka do roweru elektrycznego Batavus Padova Easy

Gdy całkowicie rozładujemy akumulator potrzebne jest około 3-5 godzin do pełnego 100% naładowania.

bateria rozładowana

Informacja o całkowicie rozładowanym akumulatorze

Rower, który testujemy po pełnym naładowaniu pokazywał zasięg 41km. Faktycznie dokładnie tyle udało się przejechać gdy bateria całkowicie się rozładowała. Gdy pozostało 5% naładowania dało się odczuć, że silnik zaczyna pracować słabiej a podczas pedałowania wyczuwalna była delikatna wibracja – sugerująca, że będziemy musieli zaraz pedałować sami. 41 km zostało przejechane z średnią prędkością 23 km/h. Pokonana trasa była zróżnicowana, zarówno płaska asfaltowa jak i gruntowa z licznymi nierównościami. Rower miał do udźwignięcia mężczyznę o wzroście 190 cm i wadze 86kg + 5kg bagaż. Także przy dość dużej średniej prędkości (cały czas na najwyższym trybie POWER) i zróżnicowanym terenie oraz dość dużej masie rowerzysty akumulator jest naprawdę wydajny pomimo przebiegu 17 800 km. Łatwo można wywnioskować, że jadąc w trybie ECO przy prędkości 15km/h przejedziemy trochę więcej km.

rowery elektryczne w łodzi

Używany rower elektryczny Łódź – Batavus PADOVA easy

Podsumowując elektryczny holenderski rower używany Batavus Padova Easy to dobry zakup. W jego przypadku żaden serwis rowerowy w Łodzi nie będzie często odwiedzany 🙂 Cena około 2 000 zł za ten egzemplarz to bardzo dobra oferta. Nowy rower tej klasy to trzy razy większy wydatek, więc na polskie warunki dość dużo.  Rower elektryczny to idealne rozwiązanie dla osób, które nie lubią lub nie mogą się męczyć a chcą szybko przemieścić się po Łodzi. POLECAMY !!!

ROWER-ELEKTRYCZNY-ŁÓDŹ-batavus